≡ Menu

Hjemmesideanalyse

Hurtig SEO hjemmeside analyse du selv kan lave En SEO Webanalyse skal indeholde en række tjek-punkter og de vigtigste punkter er samlet i denne SEO tjekliste. SEO tjeklisten er altså ikke en fuldstændig analyse, men den kan laves på 1 -2 timer og den giver et rigtig godt billede af et websites sundhedstilstand. Foto fra […] Læs mere om SEO Analyser

SEO Prioriteringer

SEO Prioriteringsplan SEO prioriteringsplanen bygger på grundige analyser og identificerer hvilke SEO tiltag der er vigtigst, herunder både ting som udgør en risiko, og ting som vil give bedre synlighed i Google specifikt og andre digitale medier generelt. SEO prioriteringsplanen indeholder to typer prioriteringer: 1.    Risici i forbindelse med nuværende status prioriteres ud fra dels […] Læs mere om SEO prioriteringer

Optimize – holistisk SEO

Optimize af Lee Odden (2012) Lee Odden ser holistisk på online marketing og kun ved at integrere SEO, sociale medier og content marketing, får du det fulde udbytte af markedsføring på internettet. Integrering af SEO, sociale medier og content marketing Lee Odden har været med på den store scene som taler på de store internationale […] Læs hele anbeldelsen

B2B Marketing på sociale medier

Social Marketing to the Business Customer af Gillin & Schwartzman (2011) Denne post er på en og samme tid en anmeldelse af Bogen “ Social Marketing to the Business Customer” som har været en kæmpe øjenåbner, og en viderebringelse af nogle af bogens mange gode pointer. De fleste andre bøger og blogposts jeg har læst, […] Læse mere om B2B markedsføring

NQ: Involvering med sociale medier af Jacob Bøtter (2010) NQ: Involvering med sociale medier af Jacob Bøtter, er henvendt til ledere i større virksomheder og bogen er en udfordring til ledelsen, som får 55 konkrete forslag til hvordan de med sociale medier kan involvere alle de mennesker som udgør virksomhedens berøringsflade på nye måder. Involvering […] Læs hele anmeldelsen

Guerrilla Social Media Marketing

Guerrilla Social Media Marketing af Jay Conrad Levinson og Shane Gibson (2010) Begrebet “Guerrilla Marketing” blev opfundet af Jay Conrad Levinson tilbage i 1984, to år før Al Reis og Jack Trout bruger udtrykket i den fremragende bog “Marketing Warfare” fra 1986. Guerrilla marketing er oprindeligt tiltænkt mindre virksomheder som vil ind på et marked […] Læs hele anmeldelsen

Marketing in the Groundswell

Marketing in the Groundswell af Charlene Li og Josh Bernoff (2009) Charlene Li og Josh Bernoff opstiller i bogen Groundswell tre områder der skal testes inden man begiver sig i kast med tilstedeværelse på sociale medier, det første er “POST”, det andet er “Social Technographics Profile” og det tredie punkt er mål (objectives).  

Google Phantom Opdatering

Analyse af Phantom opdateringen Opdateringen er døbt “Phantom” af Glenn Gabe fra G-Squared Interactive som også har analyseret resultaterne. Phantom opdateringen, som er den 2. i rækken (den første var 29. april) og Gabe har som det første bemærket at opdateringen ikke stemmer overens med mønstrene i hverken Panda eller Penguin opdateringerne. Opdateringen er også ubekræftet […] Læs mere om Phantom opdateringen

Webshop SEO Kravspecifikation

Beliggenheden betyder alt At vælge system, funktionalitet og design til en ny eller større webshop uden at medregne SEO, er som at åbne en butik med facade, interiør og ekspedienter, uden at tænke på beliggenheden. Foto fra Wikimedia, kunstnere: Elmgreen & Dragset. Gennem årene har jeg analyseret mange webshops, rigtig mange, og undres over at […] Læs mere om webshop SEO

Googles aftale med Twitter Som nævnt i en tidligere artikel, får Google direkte adgang til Twitters datacenter og kan derfor hente relevante tweets i realtid og vise dem mellem søgeresultaterne. Det betyder at det vil være muligt at få vist sit tweet (twittermeddelelse) på side 1 i Googles søgeresultater og dermed nærmest kan “hijacke” et søgeord […] Læs mere om Twitter i Google her

Mobilegeddon

Mobilegeddon 21. april 2015 Armageddon er jordens undergang og Googles mobil opdatering, som træder i kraft i dag, er set som undergangen for ikke-mobilvenlige websites. Dette er rigtigt i forhold til søgninger på mobil, søgninger på computer eller tablet bliver ikke berørt. Google skriver at denne opdatering: Berører kun rankings på mobile enheder Berører mobile […] Læs mere om Mobilegeddon her

Google forlanger fuld indsigt i kode og scripts Google mobilvenlige sider har været på alles læber den sidste måneds tid, der er dog andre vigtige opdateringer fra Google også. Det har tidligere været god skik at udelukke Googlebot fra en række mapper via robots.txt. For WordPress blogs har det typisk være WP specifikt indhold og […] Læs mere om Googles guidelines

Google: Flere mobilvenlige sites i søgeresultaterne på mobil Der skal ikke herske nogen tvivl om at Google mener det alvorligt når de fortæller at websites der ikke er mobilvenlige, vil blive negativt påvirkede når opdateringen, som er på alle sprog, bliver rullet ud fra den 21. april 2015. Illustration fra Searchengineland Hvad skriver Google om […] Læs mere om Googles mobil opdatering her

Sammenkobling af Google Analytics og Webmaster Tools Google har for nogle år siden stoppet muligheden for at se trafik for specifikke søgeord i Analytics. I dag er det kun med AdWords at søgeordene bliver kendte for dig, ellers må du nøjes med “Anvendte søgeforespørgsler” fra Webmasterværktøj. Det vi i dag kan se i Webmasterværktøjer er, […] Læs mere om Google datadeling her

Skriveteknik, SEO og salg

Skriv kvalitetstekster, ikke til Google “SEO” tekster! ”Content is King” lyder et af de ældste SEO mantraer, som nu, efter i en periode at have være trynet af den evige rival ”Links is King”, er kommet til magten igen, ikke mindst fordi Google for alvor har sat fokus på kvalitet. Indhold er mere end tekst, […] Læs hvordan det går…

Prioritering af SEO opgaver Prioriteringen er meget vigtig, specielt hvis der ikke er ressourcer til at få rettet alt på en gang. Derfor skal der i forbindelse med en SEO Analyse oprettes et prioriteringsplan. Dette sikrer både at de vigtigste ting bliver ordnet først og at der dermed opnås maksimalt ROI på SEO indsatsen. SEO […] Læs mere om SEO Prioriteringsplaner her

Google resultater fra Twitter betyder nytænkning for SEO Google har igen fået adgang til Twitters såkaldte Firehose, Twitters data, som nu bliver vist i Google søgeresultater. Google havde sidst samme feature fra 2009 til 2011, men der er sket meget siden. Den nye aftale blev afsløret af Twitters CEO Dick Costolo og offentliggjort af Bloomberg […] Læs mere om Twitter – Google aftalen her

8 Google SEO Tools alle kan bruge

Gratis tools fra Google Google SEO tools er gratis og kræver i basis udgaverne ingen programmering eller andet der sætter en stopper for projekterne, nogle tools fungerer optimalt med Regular Expressions, andre med andre former for kode, men her gennemgås kun de tools der ikke kræver andet end ”click and play”. 1. Google Analytics Dashboards […] Læs mere om Google Tools her

Mobilvenlig visning     Responsivt web design (RWD) er et must! Googles søgeresultater ændrer sig konstant, men som regel er det kun lidt op og ned. Den seneste uge har der været større udsving, i hvert fald på det engelsksprogede marked og dette har givet anledning til en del spekulationer i branchen, begyndende med David […] Læs mere om Google mobil algoritme her

SEO Måleenheder og benchmarks Sammendrag: Ultimativt måles SEO i kroner og øre, hvilket faktisk godt kan lade sig gøre. ROI på en marketing kampagne, inkl. en SEO kampagne, måles ALTID i kroner og øre. SEO er en løbene proces og har som sådan ingen tidsrammer, derfor opsættes delmål som SEO kampagner, der kan måles på, over en aftalt […] Læs mere om SEO kampagner her

Googles indeksering af HTTPS Sammendrag: Case story med https://seonaut.dk, hvor HTTPS i forhold til Google crawl og indeksering har givet nogle problemer. Andre bots kan også have problemer med SNI. Antal ord: 518 Google og HTTPS Google anbefaler i sommeren 2014 alle at benytte HTTPS (HTTP over TLS eller Transport Layer Security). Dette kræver et […] Læs mere om Google og HTTPS her

Er din hjemmeside optimeret til mobil? Sammendrag: Alle nye målinger viser at mobil vinder frem, i november 2014 var 34% mobiltrafik. Skærmpladsen er lille, derfor er nummer 1 i Google endnu vigtigere. Antal ord: 614 Mobil SEO Søger du på Google på din mobil, er der meget lidt plads at vise resultater på, før du skal scrolle […] Læs mere om mobil SEO her

Er Google+ vigtig for SEO?

Facebook delinger, G+ og Retweets Sammendrag: Der er en sammenhæng mellem signaler som “Synes godt om”, “Del”, eller “G+”, sammenhængen er dog ikke bevist som en årsagssammenhæng, men som et sammenfald af faktorer Antal ord: 579 Google+ er et must! Matt Cutts fra Google benægter at signaler fra sociale medier påvirker Googles algoritmer, mens Searchmetrics 2014 […] Læs mere om sociale medier og SEO

Rankings og andre SEO mål Sammendrag: Rankings på søgeord er meget populært som mål for SEO, det er også fint, men rankings skal suppleres af andre SEO Metrics. Antal ord: 487 Brug af rankings som mål for SEO Placeringer i Googles søgeresultater kan variere fra dag til dag, lige som Googles algoritmer gør. For det […] Læs mere om rankings her

Er Google Adwords et pengetræ?

Google AdWords eller SEO Sammendrag: Hvornår skal du som lille eller mellemstor virksomhed bruge Google AdWords, og hvornår er pengene bedre brugt på SEO. Antal ord: 260 Tips til AdWords og SEO I nogle tilfælde kan det være nødvendigt at vælge mellem Google AdWords og SEO, her er tips til hvad du skal gøre. Google […] Læs mere om AdWords og SEO her

Udvikling og kontinuerlig optimering Sammendrag: Både raketvidenskab og SEO er baseret på viden, fantasi og erfaring. SEO er en cyklisk proces som hele tiden kan optimeres, ligesom det website det handler om. Typisk indeholder en optimeringscirkel research, strategi, indholdsproduktion, teknisk og kodemæssig optimering, analyser og forslag til yderligere optimering. Antal ord: 784 Forskning og udvikling […] Læs mere om raketvidenskab og SEO her

Online Reputation Management med Radian6 Sammendrag: Der er mange gode grunde til at holde sig orienteret om sit omdømme på digitale medier, både sociale medier og søgemaskinerne, specielt Google. Med Radian6 kan man opsætte en meget effektiv lytte- og kommando station. Antal ord: 997 Web overvågning i topklasse Jeg har i mere end 2 år arbejdet […] Læs mere om ORM og Radian6 her

Et kig ind i Googles maskinrum Sammendrag: Googles Hummingbird søgealgoritme i kombination med spamfiltrene Panda og Penguin har sat yderligere fokus på kvalitet. Godt indhold, semantisk markup og et hurtigt website er nogle af de vigtigste ingredienser i succesfuld SEO, kombineret med kvalitetslinks selvfølgelig. Antal ord: 2515 Et af de vigtigste ord i denne artikel er […] Læs mere om Google Hummingbird her

Sammenhæng mellem sociale medier og SEO Sammendrag: Selvom Matt Cutts og Google nægter at sociale signaler har indflydelse på ranking, antyder både korrelationsanalyser og Googles Agent Rank patent det modsatte. Antal ord: 652 Sociale signaler Den 3. juli 2011 trak Twitter stikket til Google og real time search forsvandt fra søgeresultaterne. Denne lektie til Google […] Læs mere om Google Agent Rank her

Godt Nytår! Må 2015 være året hvor du får udrettet en masse, drømt en masse og oplevet en masse! Sammendrag: Først ønsker jeg dig rigtig godt nytår, hvorefter jeg forklarer hvad du kan forvente af SEO bloggen på seonaut.dk Antal ord: 378 Nyt firma og nyt arbejde I dag, 1. januar 2015 har jeg den […] Læs mere om SEO bloggen her

Få en højere klikrate med bedre titler Sammendrag: Googles øgede fokus på klikraten på SERPs gør at din title og meta description er endnu vigtigere, det er title og description der får folk til at klikke. Antal ord: 401 5 tricks til at øge CTR Sidens title og meta description har altid været vigtige og […] Læs mere om at skrive bedre titler

Links med Trust og Authority Sammendrag: At arbejde på at få gode solide links med “trust” og “authority” er et spørgsmål om at have indhold der er værd at linke til og så en struktureret tilgang til kontakten til websitet hvorfra man ønsker et link. Antal ord: 994 Godt indhold og “earned links” Der er […] Læs mere om link building her

Google Rich Snippets og SEO

Derfor er Semantisk Markup så vigtigt Sammendrag: De tre mest udbredte skemaer til semantisk markup, Schema.org, W3C.org og microformats.com gennemgås. Yderligere forklares det hvad microdata er, hvordan de benyttes og hvorfor de er vigtige for SEO. Antal ord: 835 Semantisk Markup Semantisk markup hjælper Google og andre indekseringsmaskiner til at forstå teksten på din side. […] Læs mere om semantisk markup her

Brug god tid på at finde søgeord Sammendrag: Dit valg af søgeord er afgørende for om din SEO bliver en succes. Søgeord som konverterer, som ikke har så meget konkurrence og som rammer dit produkt lige på kornet. Antal ord: 1402 Søgeord er fundamentet for SEO Valget af søgeord ekstremt vigtigt fordi du bygger hele […] Læs mere om søgeordsanalyse her