Google AdWords eller SEO
Tips til AdWords og SEO
I nogle tilfælde kan det være nødvendigt at vælge mellem Google AdWords og SEO, her er tips til hvad du skal gøre.

Google Adwords virker her og nu, du får synlighed efter hvor meget du betaler og du er væk når kassen er tom.
SEO kan have umiddelbar effekt (dog ikke som AdWords) og værdien akkumuleres så din synlighed i Google hele tiden burde blive bedre.
Hvad skal du så vælge?
Det korte svar er begge dele, det lange svar begynder med: “det kommer an på…”.
AdWords anbefales hvis
- Det haster, AdWords er synlige fra det øjeblik du har indtastet dine kreditkortoplysninger.
- Du har tidsbegrænsede tilbud.
- Du vil have ekstra synlighed på visse dage eller tidspunkter.
SEO anbefales hvis
- Du vil arbejde langsigtet med synlighed i Google.
- Du har ressourcer til at skabe indhold.
- Du har mange produkter.
AdWords og SEO anbefales hvis
- Du har vilje og ressourcer til at opnå maksimum synlighed.
Søgeord
For både SEO og AdWords gælder det at de rigtige søgeord er det aller vigtigste. Laver du SEO skal der bruges ressourcer på ordentlig keyword research og disse søgeord og fraser kan oftest genbruges i AdWords.
Omvendt, hvis du allerede benytter Google AdWords, kan du bruge data om hvilke søgeord der konverterer bedst, har den laveste bounce rate og er de sider hvor brugerne bruger tid.
Billeder i denne artikel er fra Morguefile: http://morguefile.com






