≡ Menu

Google: Dine sidetitler er nu blevet endnu vigtigere!

Få en højere klikrate med bedre titler

Sammendrag: Googles øgede fokus på klikraten på SERPs gør at din title og meta description er endnu vigtigere, det er title og description der får folk til at klikke.
Antal ord: 401

5 tricks til at øge CTR

Sidens title og meta description har altid været vigtige og med Googles øgede fokus på klikraten på søgeresultatsiderne er titlen og beskrivelsen blevet endnu vigtigere.

Bliv set på google

Min erfaring, fra mange år på et SEO bureau, er at title og meta description sjældent tages alvorligt selvom kunderne godt ved at det er vigtigt og løbende får det at vide fra bureauet.

Det er ikke så svært, du skal bare finde balancen mellem brugeren og Google, og den er ikke 50/50.





Skriv titel og meta beskrivelse til brugerne!

Der er på mange blogs og fora en tendens til at fokusere på søgeord i forbindelse med title og meta descriptions. Det mener jeg er helt forkert. Søgeord i title er fint, men semantisk læsning er også på vej frem hos Google og skal søgeordet ind i titlen på bekostning af læsevenlighed og call to action, så vælger jeg de sidste to.

Læs mere om søgeord her.

Ligesom med andre dele af websiden kan man også lave split tests af CTR fra Google SERPs for at forbedre klikraten og videre, kan man rent faktisk også spore om den ene eller den anden overskrift giver bedre konverterende besøgende, men det er en anden historie.

5 Tricks til spændende sidetitler

Jeg plejer at bruge Snippet Optimizer fra Seomofo til at se hvordan det kommer til at se ud, det hjælper tit på kreativiteten at se det.

Snippet optimize tool

Der findes en række tricks man kan benytte når der skal skrives sidetitler, som er den absolut vigtigste faktor da den bliver fremhævet og er linket til din side. Disse tricks er helt ok at benytte, bare man ikke overdriver.

5 lette tricks til at skrive fængende overskrifter af Jeff Goins er et rigtig godt sted at starte, han siger kort:

  1. Brug tal.
  2. Brug spændende adjektiver som utrolig, let, sjov, osv.
  3. Ved brug af lister, brug et unikt rationale eller udgangspunkt, f.eks. principper, måder, tricks, tips, osv.
  4. Brug hvad, hvorfor, hvordan og hvornår.
  5. Lov noget (du kan holde).

Der findes masser af andre steder du kan finde tips og inspiration hvis du søger på Google.

Det var den nemme del, nu skal sidetitlerne “bare” skrives.

Billeder brugt i artiklen er fra MorgueFile.



Google: Dine sidetitler er nu blevet endnu vigtigere!
Googles øgede fokus på klikraten på SERPs gør at din title og meta description er endnu vigtigere, det er title og description der får folk til at klikke.
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Skriv en kommentar